Hjulstädning

Jag har gjort det. Äntligen har jag kommit för mig att formattera om den kränglande datorn. Vilken befrielse. Den är så duktig nu, lyder min minsta vink, skäller glatt när jag kommer hem och banne mig om den inte skulle hämta tidningen och tofflorna åt mig om det bara hade varit möjligt. Gott så.

Vi är ju i spänd förväntan på den nya, skinande, snabba datorn skall komma. Senaste beskedet var att den kommer på torsdag. Så, för att vara redo när den kommer har vi:

Formaterat om den ena datorn
ställi in den i grabbarnas rum
köpt ett nytt litet behändigt databord till sagda dator
flyttat in det gamla skrivbordet till vardagsrummet.
flyttat in datorbordet vi hade i vardagsrummet till tjejernas rum
flyttat tillbaka det igen, det blev inte bra
flyttat in det gamla skrivbordet till tjejerna rum

Allt detta, plus datorbyten, sladd-dragning, hopskruvande av det nyinköpte datorbordet, och mitt iallt ihopa började vi julstäda.

Den som säger att det inte är fart i vårt hem har aldrig varit här på en städdag. Så, nu är hela lägenheten upp och ner, inget är färdigt, allt är på gång, Formatteringen gick konstigt nog utmärkt, jag hade inte glöm att göra backup på de filer jag ville ha kvar. Förutom att jag tappat bort lappen med koderna till mailen, men det har jag ´beställt nya så de kommer väl på posten kan jag tro.

Som sagt, inget fördigt, allt på gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback