Kapitalismens sköna sånger.

Äntligen kom då den nya datorn. Och den är precis så underbar som jag förväntade mig. Förutom att den låter som e´n hårblås så är jag mycket nöjd. Så jag har i dagarna två varit fullt upptagen med att installera, koppla ihop, dona och greja med datorn och dess närmaste omgivning. Det ör så mycket skoj att upptäcka. Hade lite problem med ljudet som krånglade, men det löste ett snabbt samtal till supporten. Så, jag är precis lika glad som en 5-årig pojke som fått en röd brandbil i julklapp.

Med datorn kom en rad skojiga saker. Som en C-pen, alltså en liten scanner i pennformat som kan "läsa" texten på ett papper och överföra det till datorn. Perfekt när man brottas med de krångliga OCR-nummren när man skall betala sina räkningar.

Tänk vad härligt det är med konsumtion. Bästa uppfinningen sedan skivat bröd. Leve kapitalismen.

Kommentarer
Postat av: Christina

Ny dator...ååååhhh så mysigt. Min känns nästan ny - den är bara ett år gammal. C-pen känns som något jag också vill ha även om jag vägrar betala räkningar via internetbanken.

Postat av: Jonas C

Inte bra ny. Den är bra oxå. Inte alltid det är så. MEn denna skulle jag friat till om jag inte redan vore gift :-)

Inte bara ränkningar skall betalas på nätet, allt skall även handlas där. Ny tid, ny vind.

Sen är det ju kul med en ny grej just för att det är en ny grej.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback