Städa

Ujuju. Trött. Redan. Dagen har knappt börjat ju. Fullt upp spå schemat i dag. Vi har i något svagt ögonblick lovat hjälpa min ömma moder att städa hennes kök. Då, när vi lovade, verkade det ju inte så jobbigt. En baggis. Enkel litet knäck. Man såg framför sig hur vi rusade in i köket, kokandes av energi och arbetslust. Hur vi tvättade tak och medelds grönsåpa o vatten skrämde slag på smutsed, även den bakom spisar och skåp. Jojemen. Här skulle det frejdigt städas.

Idag tvivlar jag. Har ja inte en känning av det gamla ryggskottet? Känns nästan så. O så är jag snuvig oxå. O då skall man vara försiktig med fysisk aktiviterter.

Nä, en kopp kaffe till, sen är det dagsd att bege sig till min ömma moders palats bestående av två rum och kök.

Så får det bli.

Kommentarer
Postat av: pernilla

ja det blev ju nästan klart iaf:), så det var ryggskottet du fick ont av när du la dig ner en stund??trodde det var nåt annat, men vilket som tycker jag att det passade bra just när du gjorde det*ler*..du vet väl att jag älskar dig av hela mitt hjärta??

2005-12-19 @ 22:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback