Acne Vulgaris

Jag har fått en finne. Ingen liten blyg finne som nästan vill försvinna av sig själv, utan en finne som har aspirationer på  världsherravälde.  Den har drabbat min ena, i vanliga fall så vackert rodnande, kind. Alltså, ärligt talat. Jag är 35 år. Varför i hela helvetet får jag fortfarande finnar? Som rena rama 15-åringen. Fast värre, för jag lovar, en 35-årings finnar syns så mycket bättre.

Jag betalar min skatt, jag sköter mina affärer och jag är snäll mot små djur. Så varför skall denna förbannelse drabba mig. Att liksom en 15-åring vandra i livet ut, utan fördelarna med 15-åringens liv. Som fri lunch varje dag, få ta 20 minuters rast om man jobbat en liten stund, lärarlösa lektioner, man får åka moppe utan att det ser konstigt ut och man har fri trandvård, åka buss billigt och kunna kalla att man sover till 16.00 för sovmorgon.

Inget av detta har jag, men finnarna fick jag behålla. TACK Gud. Snyggt jobbat du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback