Inbillning

Är det bara som jag inbillar mig, men skriver tidningarna om samma saker om och om igen. "Svenska folkets sexvanor", "medicinen som gör dig sjuk", "pensionärerna har fått det sämre", "bota din depression genom yoga". Samma samma hela tiden. I en oändlig slinga kastar man ut samma nyheter om och om igen. Eller är det bara som jag tror. Är kanske känslan av deja vou bara skapad av att mitt liv inte har substans, så att jag inte kan hänga upp varje enskild händelse på en karta, pricka av och gå vidare,

Hur många gånger kan Nicole Kidman bli kär innan vi har fått nog? Hur ofta kan vi finna vårt sexliv uthängt, vårt känsloliv inrutat och vårt kungahus förklarat?

Fast jag kanske bara inbillar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback