Städat

Nu var det helgstädat i hela lägenheten och hela familjen har hjälpt till att städa. Ala på sitt sätt och efter förmåga. Så nu glänser hela lägenheten och de mindre barnen gräddar våfflor under översende av LillaEmelie (min dotter alltså, min Hulda hustrus dotter kallar vi för StoraEmelie, de heter således Emelie båda två).

När det har ätits så skall vi iväg till kyrkogårdnarna för att tända ljus på bland annat min faders grav. Det brukar ju faktiskt vara sanslöst vackert med alla ljus som brinner i mörkret.

Men som sagt, äta först.

Kommentarer
Postat av: Sergej & Crille

tänk en tanke från mig också! tänker på din pappa! Bror! saknar han.. samma din mormor och morfar!

saknar mina med! inte lätt det där att mista dom som liksom alltid vill skall vara där!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback