Tankens kullerbyttor

Siter här och funderar lite. Tror jag vart inne på detta tidigare. Men vilken vansinnig tur att jag blev jag. Visserligen beror väl synen på detta på ens grundinställning, religion eller filosofi eller allmänna livssyn Men jag tror nog nånstans att var och en har nån form av nytta att göra. Men vi har fått olika möjligher beroende på vad uppdraget består i. Jag tänker intesnurra in mig i metafysik eller teologi. Bara tänka lite runt varför jag är jag och inte barnsoldat i nått fjärran krig eller en framtida president i USA. Men vad är det som gör att jag föddes här, i detta land, i denna tid?

Sen kan man ju grubbla sig fördärvad över om man får mera chanser eller om man bara har ett liv. Men de blir för tröttande att gå o lura på.

Men tänk vad bedrövligt om jag inte vore jag utan någon annan, någon annan stans, ie annan tid. Då hade jag ju itne kunnat träffa min fru kanske. O bara tanken på ett liv utan henne verkar stympat. Och att inte få vara förälder till mina barn, vän till mina vänner eller son till mina föräldrar. För visst kan livet var riktigt djäkligt ibland, som just nu tex med sjukdom och eländes elände både i mig och hos mina kära och älskade, men aldrig skulle jag vilja byra bort detta livet mot ett annat,

jag lever här och nu. Och är oerhört tacksam för att jag blev placerad här, just nu.

Äh, jag funderar för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback