Kvartssamtal hos gud

Varit på utvecklingssamtal, det som förr i tiden kallades kvartssamtal. I går gällde det min dotter och idag var det äldsta sonen tur att "besiktigas". Konstigt att två syskon kan vara så olika, samma föräldrar, samma uppväxt. För dottern var det idel lovord, allt var toppen och kanon.

När det gäller sonen å andra sidan var det inte så många applåder precis. Han går ju i 9:an så hans betyg spelar ju en viktig roll för hans framtida möjligheter att välja senare i livet. Jag bli lite lätt nervös när jag hör att han fått 5 eller om det var 6 betygsvarningar, alltså att han riskerar bli utan betyg i ämnena. Jag har en otrevlig misstanke att han fått in lathet från mig. För det var alla överens om, han kan bara han vill, men han vill så förbannat  sällan.

Små barn små bekymmer, stora barn, stora bekymmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback