Friska vindar och sjuka spratt

Idag fick jag en stunds härlig slummer på förmiddagen, men klockan 13.30 var det dags att styra kosan till Fristad där jag hämtade min yngste son efter skolan. Sedan åkte jag, huld maka och son till Coop Forum där det inhandlades kläder till oss alla. Själv blev jag stolt ägare av ett par jeans. Knepigt de där med detta byxplagg. Jag vägrade bära dem under många år, ville bara ha chinos eller kostymbyxor, men nu har jag faktiskt 8 eller 9 par i garderoben. Bara problemet att ja inte kommer i de flesta. De verkar ha krympt. Mycket. Så nu fick ja ta i ordentligt när ja valde storlek. Säger inte mer än att Carlzon snart väger 100 jämnt. INTE BRA!!!

Jaja, i vilket fall som helst åkte vi sedan till NetOnNet där vi strosade runt litet. Vi kollar bla på en billig MP3 spelare till min yngste son som fyller 9 år i Oktober. Fast det fick vi göra i smyg eftersom han var med själv. Efter detta så styrde vi Saaben mot Max där vi åt oss mer än mätta alla tre. Nämnde ja att ja väger 100 snart? Vi hann med ett besök på Harald Nyborg oxå och tittade på så vitt skilda ting som klösbräda till katt, kassaskåp, vedklyv och golfklubbor, innan spisandet.

Nu på kvällen har jag avnjutit "Morden i Midsummer" på Hallmark, masserat min hustrus fötter och fått en nackmassage tillbaka. Ja måste faktiskt tycka att för att vara så sjuk som ja e (känner mig iaf) så har ja varit jätteduktig. Tänk bara vad ja kan hinna med en frisk dag. Nä nu skall det badas.

Sa ja att ja snart väger 100 kilo?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback