Skola, äta och nervositet

Fick ett telefonsamtal tidigae i dag. Eller snarare fick Min Vackra Kvinna det. Det var till mig men jag sov så gott så hon hade inte hjärta att väcka mig. Det var från min äldste sons lärare som kallade in mig och hans ömma moder till ett extramöte. Kul. Sånt brukar inte vara ett gott tecken. Blev så nervös att jag fick ta mig en smörgås.

Man kan ju bara hoppas att det gäller något som går att reparera på den och en halv månad som är kvar av karlns sista termin. Det där med gymnasium är ju så förbannat viktigt nu för tiden. Klarar man inte sin grundskoleexamen så ligger man pyrt till. På min tid, 1856, så kunde man ju strunta i det där med gymnasium och börja arbeta direkt efter 9.an. Det funkar ju inte så bra längre. Varför anställa någon som inte ens klarar grundskolan?

Nä, nu när jag tänker på det så blir jag så nervös så jag får nog ta en smörgås till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback