Att vara ivägen

Våra katter har fnatt på att lägga sig i vägen. Lancelot har pippi på tidningar. Vi tror att han fick ligga på tidningar eller i en papplåda när han var liten för så fort man föröker bläddra lite i en tidning kommer katteländet och lägger sig rakt över tidningen. Böcker går bra också. Sen ligger han där och föröker man dra fram tidningen från under honom så spärrar han ut klorna och tidnigen rivs i strimlor. Flyttar man på själva katten kommer han bara tillbaka och lägger sig till ro igen. Vårt lilla nytillskott, Smulan har fått för sig att skrivbordet är en utmärkt säng. Hon lägger sig framför tangentbordet, där jag har datormusen och somnar bums. Såklart kan jag då inte använda musen, för så fort jag rör den så dunsar den in i en sovande katt.

Smulantangent

Vår tredje katt, Chips är ju helt klart min katt. Ibland tror jag att hon har en hund i stamtavlan. För hon följer mig genom lägenheten, sover oftast bredvid mig och just nu ligger hon på armstödet till fotöljen precis bakom mig. Men hon lägger sig sällan ivägen på samma sätt som sin akollegor. Möjligen att hon hoppar upp i mitt knä när jag sitter framför datorn, som om hon ville påpeka att det var ett tag sedan jag klappade henne. Men det klart, har man tre katter så måste de ju vara någonstans. Så varför inte i vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback