Ont i ryggen

Jag har ont i ryggen. Fel, jag har ont i hela vänster sida. Jag är spänd från höften och ända upp i skallen. Det brukar vara så. I varierande grad. Jag tänjer och donar för att få mucklerna att slappna av men det funkar inge vidare. Ilband blir jag så spänd så att hela vänstersidan liksom domnar. Första gångerna det hände blev jag vettskrämd. Trodde jag fick en stroke eller något liknande. Ibland får jag små obehaglig tics i ansiktet på vänster sida. Inget som syns men det känns. Nu har jag vant mig. Kan tänka mig att det beror på antingen felaktigt bett eller att jag är sned i höften. Jag var på massage en gång och då mumlade massören något om att jag var sned i ryggen och att det såg ut att var snett i höften med. Både min moder och min far har/hade olika långa ben och min far hade till och med en liten förhöjning på nån centimeter på sina skor. Inte vet jag om det har nått med saken att göra. Men det känns skönt att jag skall få komma till en sjukgymnast nu till hösten, så kanske det hela reder ut sig. Som det är nu så finns det bara en lösning på det hela och det är att jag går och lägger mig raklång på sängen, på magen så går de värsta spänninngarna över efter ett tag. När jag sedan går upp så börjar det om igen. På den tiden när jag jobbade brukade jag få lägga mig ner på golvet några gånger om dagen för att spänningarna skulle släppa lite. Kunde bli pinsamt när jag låg i omklädningsrummet eller i vilorummet, raklång på golvet eller på britsen och nån som jag inte kände hittade mig. "Bara vilar" liksom.

Men det klart, när man ändå ligger där på sängen kan man ju passa på att läsa lite. Och det är ju inte helt fel det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback