Sömnlös

Tusan. Fått svårt att somna igen. Som i gamla tider. Ligger och vrider mig som i plågor bland lakan och kuddar. Nu smet jag upp för att ta en sömntablett till. Nästan som rockstjärnorna gör ju. Fast egentlgien spelar det ju ingen roll om jag inte är på topp i morgon. Det är ju söndag gubevars. Då skall det ju enligt gammal sed vilas så mycket det bara går. Och det är jag bra på. Jättebäst. Jag kan vila en hel dag utan att bli trött. Så egentligen spelar det in te så stor roll om jag somnar sent idag. Men det är ju så förbaskat tråkigt att ligga och rotera som en propeller i sängen. Och inget bra på tv går det heller. Läsa orkar jag inte. Jag är, tro det den som vill, för trött för det. Vilken ironi.

Jaja, tillbaks till bädden för ett nytt försök. Aldrig ge upp. Det ska gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback