V.a.v.

Praktiskt inordnat livet är, nu när ödet kom på att gamle Carlzon nog passa bäst som varannanvecka fader. För då får jag det bästa av det mesta ju. Ena veckan kan jag vara djupt engagerad (oup, nu gjorde jag ner mig) fader för att nästa vecka vara lös o ledig. Så snyggt, så bra, så.. fint liksom. Så, denna veckan kan jag sitta uppe hela nätterna om jag vill, bara jag vaknar i rimlig tid i morgon och kan dricka morgonkaffe med Hulda Hustrun. Jag kan oxå gå o lägga mig klockan 15.00 och dra ner persiennerna och gå i djup dvala redan på förkvällen. Nästa vecka får jag ägna mig åt att leva på barnens kärlek och har kraft och orka att vara där hela tiden..

Inte illa ordnat. Inte illa alls.

(sånt här kvalificerat svammle kan jag ägna mig åt för att täppa till det där hålet i bröstet jag får när jag tänker på mina barn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback