Mardrömmar

Ty fusan. JAg har drömt mardrömmar i natt. Det hr jag gjort några nätter i rad nu. Det är liksom samma dröm, de hänger ihop som en tv-serie eller en film. Det hela går ut på att jag är jagad, skall få stryk och hela anrättningen kryddas av en rad sådana där otäcka händelser när det man skall göra bara inte går. När man skall ringa så flyttar sig siffrorna på telefonen, om man åker hiss så kommer man till fel våning ständigt osv. När jag vaknar så sitter axlarna strax under öronen och jag är helt slut av att blivit jagad hela natten. Man påstår ju att man behandlar aktuella händelser och känslor när man drömmer, men jag skulle då definitivt klara mig utan den behandlingen. Det tar alltid några timmar att komma i form efter att jag vaknat. Huvudet dunkar efter att jag legat och spännt mig hela natten och jag brottas med en såndär obehaglig känsla av att vara jagad, som en skugga av drömmarna har stannat kvar i känslolivet. Nä, detta hade jag lätt klarat mig utan. Men man får väl vara glad över att det bara är drömmar. Annars skulle jag ju ligga riktigt risigt till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback