rainy days

Det regnar ute. Direkt blir jag "bluesig". Jag avksyr regn, speciellt såhär när sommaren ounvikligt går mot final. Det känns som en massa slöseri med tid. Regnar gör det ju hela hösten sen, så då kan man ju tycka att det skall låta bli under de futtiga veckor när solen faktiskt har en chans att värma frusna själar. Jag är väl medveten om att ma egentligen inte borde klaga denna sommaren. Det har varit sol, sol och återigen sol dag ut och dag in. Men det räcker inte. Snart är det Oktober och löven faller som om de hade bråttom att förvandlas till mull på marken. Nu vill jag har en återgång till forna tiders värmebölja. Jag vill ligga i trädgården nere i stugan och läsa en god bok medan kaffet står och puttrar i keffebryggaren. JAg vill knata omkring under ljumna sommarkvällar och slötitta på världen omkring mig. Jag vill vakna och yrvaken sätta mig för dagens första ciggarett i en plaststol i trädgården. Jag vill läsa tidningen under skuggan från äppleträdet. Jag vill göra allt det där man kan göra när det är sol och inte regnar. Jag kräver detta. Bums. Regna kan det göra i november.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback