Att bliva med toalett

Otroligt. Äntligen är det klart. När vi kom till lägenheten idag för att hämta lite medicin så fann vi målarna fullt upptagna med att städa upp efter sig. Våra badrum är klara! Ett badrum med toalett och badkar och i min gamla ”snick” är det nu en toalett och en dusch. Det känns så skönt att det är klart nu. Det är fortfarande lite småpill kvar, städ av två rum och lite lister som skall upp, men vi har vatten i kranarna igen. Så nu behöver jag inte sitta och kura i stugan längre, för nu kan man pinka i egen toalett igen :-) Och snyggt som attan blev det. Ett riktigt lyft för hela lägenheten. Sånt gör mig på gott humör!

 I 5 veckor ungefär har vi varit tvungna att leva i kappsäck, både min fru och jag och barnen. Men innan vi flyttar tillbaka måste vi städa hela lägenheten eftersom det ligger ett tjockt lager av byggdamm över allt och så måste vi bära ner det som skall till källaren. De sakerna ligger ju i vår säng just nu så det blir bra trångt om vi skall försöka sova där.

Men återigen. Det är klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback