Platmattehelvetet

På tal om inget speciellt vet jag nu att gammalt plastgolv sitter hårt på underlaget. Jätte, jätte hårt. Man kan tycka att det borde sitta lite sådär halvlöst eftersom det har rullat ihop sig här och var i kanterna. Men det är bara lurendrejeri från golvets sida. Det sitter säkrare än guldreserven. Man får dra, skära, slita , gnissla tänder, svettas, gno och greja innan platshelvetet lossnar från underlaget. Ursäkta min bryska ton och betänkt att jag fortfarande är litet i affekt efter gårdagskvällens slit med att riva upp plastmattan i hallen inför klinkerssättningen. Fan jag blir förbannad bara jag tänker på det.

Nä, dax för en lugnande kopp kaffe och en tur till soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback