De små tingens lycksalighet

Jaha. Jag skulle ju till läkaren idag för att bli officielt utnämnd till galen och vetenskapligt behandlad därmed, men tji fick jag. Telefonen ringde så glatt här och jag blev meddelad av en mycket trevlig sjuksköterska att det fick allt bli på onsdag det där mötet. Sedan frågade hon hur jag mår och ja sade som det var, att jag mår kass, skit och elände. Då lovade sjuksköterskan dyrt och heligt att jag minsann skulle få hjälp i veckan i alla fall. Undrar hur man ska må för att få hjälp snabbt? Kanske är det så, att man måste vara frisk för att orka med att vara sjuk. Jag börjar misstänka att det är så.

Så, det får bli ännu två dagar fyllda med apati eller panik, de enda två lägen min växellåda tillåter. Som tur är har jag ju ett fönster att titta ut från, en katt att klappa och en underbar, förstående fru.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback