Ful, någon?

Jag har ont i halsen. Igen. Fattas inte vad det är med mig. Jag är sju småkrasslig mest hela tiden. Är det inte det ena så är det de andra. Jag är som en gammal bil. Det är alltid något som måste servas eller repareras. Ja ja, det kunde ju vart värre. Jag kunde ju vart ful med.

Aj, glömde. Det är jag med. Illa. Tja, det verkar som om värdet på mig sjunker stadigt. Krasslig hälsa. Sinnessjuk, kort, falnande kalufs allt med grånande, 35 kilos övervikt, vilket gör att jag inte kan passera som handbagage, och hy som på en finnig 15-åring. Jag måste vara den enda 35 åringen med ungdomsfinnar. Lägger man sen till dålig ekonomi och hetsigt humör finner man lätt att den enda som är bra med mig är min fru.

Ja-ja, det kunde varit värre. Vet inte riktigt hur, men jag misstänker, vis av erfarenhet, att det kommer dyka upp nya problem på vägen.

Hm, lägger märke till att jag kan lägga till pessimistisk livssyn till listan. Så där sjönk aktien lite till.

Äh, nu skiter jag i det och tar en kaffe i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback