Sömnlös i Borås

Wow. Gjort ett litet experiment genom att inte ta någon sömntablett i går kväll. För att kolla liksom. Nu vet jag. Jag sover... inge vidare alls. Vaknat var femte minut känns det som. Mycket praktiskt om man sitter brandvakt. Men inte nån bra lösning när man önskar sig en djup och stärkande nattdvala.

Jag provade allt. Räknade, visserligen inte får men i alla fall, stirrade upp i taket, gjorde avslappningsövningar med en frustande frenesi (kanske inte rätt sätt att göra avslappningövningar på), fokuserade på andningen, vilket medförde att jag började hyperventilera där i nattamörkret. Så fick jag fullt upp med det en stund. Gick upp och åt en skål med cornflakes, ett ofta ofelbart sätt att bli sömnig på. Men inte nån sömn. Inte ens en liten darrning i ögonlocken.

Så. I kväll är det jag som petar i mig min vanliga cocktail med sömnmedikamenter. De ska fan vara sömnlös så här på vårkanten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback