Stryk tipset

Min bättre hälft har fått spatt o spader i att stryka. Hon ägnar sig åt det mest hela dagarna tycker jag. Jag visste inte ens att vi hade så mycket kläder. Hon påstår att det är en gammal vana som hon återupptagit. Själv föredrar jag att nöja mig med att stryka en skjorta eller två lite då och då. För ärligt talat, finns det något tråkigare än att stryka? Skulle vara att tvätta då. Och plocka ur diskmaskinen, ta på ilskna barn overall på vintern, spänna fast lika ilskna barn i en bilstol, städa, tömma kattlådan, laga makaroner, städa ugnen....

Hm, det kanske inte är såp farligt att stryka ändå. Speciellt tycker jag om när Hulda Hustrun gör det. Då tycker jag nästan att det är lite roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback