Släppa väder

Vädret är knäppt. Ena stunden är det strålande solsken för att i nästa sekund byta om till regn, blytunga skyar och kalla vindar som letar sig in under kläderna hur många lager man än har. Jag har i alla fall hunnit med att klippa gräsmattan, utom den där jättetråkiga biten mellan en massa småbuskar och planteringar. Vidare har jag varit nere vid brobygget och glott på arbetarna som håller på att färdigställa det sista. De håller på att lägga jord på torven. Det vet jag för att jag hörde det när de pratade med varandra. De blängde lite irriterat på mig, för de undarde nog vad det var för beige typ som stod i ett hörn och bara bligade. Men det bekom mig inte det minsta utan jag fortsatte glo ohämmat. När jag tröttnat på att störa dem i arbetet gick jag tillbaka till stugan och lurade på att arbeta i trädgården lite. Men jag tog en kopp kaffe istället.

Igår var jag nere vid stranden och stal sten. Det ligger stora högar av sten vid stranden. Fast det är nog inte meningen att man skall ta av den för den är till för brobygget. Men på kvällarna när arbetarna gått hem för dagen fylls platsen av skumma individer med skottskärror, ivrigt plockandes gratis sten till rabattkanterna. Givetvis gick jag ner mig i nån otäck lera, så att min vänstra sko vid en snabb blick såg ut att vara täckt med avföring. Det var väl straffet för att jag stal kan jag tro. Men i vilket fall som helst så har jag en skottkärra full med sten bakom huset nu. Bara att lägga ut längs med planteringarna. Snyggt och billigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback