Mitt magsura jag

Magkatarr. Inget att leka med. Hela magen på mig är i uppror. Halsbränna och magknip. Eländes bedrövelse och katastrof. Som det ljudhuvud jag är har jag försökt dämpa allt det där brännande med kaffe och ciggaretter. Gick ju såklart inge vidare. Givetvis talar de på tv om vinterkräksjukan. Såklart så blir jag inbillningssjuk direkt. Men med tanke på att jag knappt träffar någon överhuvudtaget förutom Min Hustru och våra barn så vet jag inte rikitgt vem som skulle kunna tänkas ha smittat mig.

Nä, det är en helt vanlig magkatarr som spökar. Den dyker upp lite titt som tätt och hälsar på. JAg borde givetvis inte röka så mycket. Eller dricka så mycket kaffe. Eller äta på regelbundna tider. Eller ha en vettig dygnssrytm. Eller gå ner en 30 kilo. Tja, som sagt. Det är mycket jag borde ändra på. Men fram tills dess så får jag väl dras med den eviga sura magen. Kan magen ställa till det för mig så kan jag väl djäklas tillbaka. Bara för att jag kan liksom.

Var det någon som sa kaffe? Ja tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback