Vit värld

Låt mig gissa. Det hemliga ordet för dagen är Snö. Hlet plötsligt är världen utanför fönstret precis vit. Det snöar sådär ilsket med små, pluttiga snökorn som flyter omkring i luften utan styrsel. Bilarna slirar omkring och troligen är det kö till ortopeden. Själv sitter jag och tittar mig förvirrat omkring medan min stackars hjärna försöker ställa om sig från sommar till djupaste vinter.

Hulda Hustrun har packat ihop barnen och en av deras kamrater i bilen för att åka till badhuset. Så medan vinden viner kring knutarna så lurar jag på att ta en kopp kaffe eller inte. Eller ska jag ta thé? Svåra beslut såhär på förmiddagen. Igår var det full fart, i alla fall kändes det så, från tidiga morgonen till sena kvällen. Det skulle hinnas med terapi, badhusbesök och mitt i allt så hämtade jag min yngste son som skulle tillbringa dagen hos oss. Summan av delarna blev större än jag nästan pallade av. Det tar på krafterna att vara normal. Men efter en god natts sömn så är jag om inte taggad  så i alla fall på g. Nästan i alla fall.

Nä, en kopp kaffe, eller om det nu blir thé så är jag nog laddad. Kanske i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback