Att sova elelr inte sova. Det är frågan.

Burr vad kallt det var ute. Morgonciggen var snabbt avklarad kan jag säga. Det fanns liksom ingen anledning till att vara kvar på balkongen i kylan. Sovit hyggligt har jag nog gjort. Tror jag. Men det är inte alltid jag som märker när jag sover dåligt. Oftast är det Hulda Hustrun som berättar att jag legat och sparkat och vevat på nätterna men själv har jag inget minne av att jag skulle har rört ens en den allra minsta fena på nätterna. Snarkar som ett sågverk gör jag med. Så till den milda grad att äldsta dottern med pojkvän har vaknat av mina nattliga koncerter. Så det är inte att undra på att jag är trött när jag vaknar.

Söndag. Då är det dags för regimskifte i familjen. För idag kommer barnen till oss. Fullt hus. Så det gäller att samla "lugnpoäng" innan dess. För sedan är det full rulle i en vecka. Nå, så då ärdet väl bara att varva upp maskineriet. Eller så väljer jag att knata tillbaka till den varma sängen och sova någon timma till. Svåra beslut att ta. Full fart eller apati. Men en man måste göra det en man måste göra.

Men först en kopp kaffe till. Så får jag lura på mitt svåra val så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback