Söndag

Full fart från första början. Det blir så när man har en fyraåing och en sexåring i hushållet. Barn har av någon anledning fått för sig att man ska gå upp mitt i natten och börja leva om. Sätta på tvn på högsta volym, hoppa, skutta och bete sig allmänt störigt. Så att sova i detta oljud är bara att glömma. Men lika bra det kanske. Nu är jag uppe i alla fall. Igår städade vi lägenheten. Jag och min äldsta son fick vadragsrummet på vår lott och vi hann nästan klart. Det ska bara våttorkas på golvet och lite sådana småsaker. Och så ligger det en samling verktyg i hallen som skall ner till källare. Lite lagom små pyssel på en söndag. Men först då är det nikotin och koffein som gäller. Jag har redan hunnit peta i mig lite men det krävs högre dosis för att vakna till ordentligt.

Ungarna skall till badhuset med Hulda Hustrun och deras fader. Så då blir det lugnt här hemma. Inte helt fel får jag väl erkänna. Då kan jag passa på att spela lite Quake 4. Man får inte glömma barnet i sig. Själv mår jag sisådär. Sovit dåligt, men så har det varit fullmåne med. Vet inte vad jag ska tro om det där. Men faktum kvarstår att jag brukar sova sämra vid fullmåne, vare sig jag är medveten om att det är fullmåne eller ej. Igår var jag lite nojigare än jag varit de sista dagarna, men det får man väl ta. Man kan inte vara på topp jämt.

Tja, dagen väntar. Bara att köra igång då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback