Tyst, dimmigt och koffein

Det är precis tyst här hemma. Det enda som hörs är datorns surr och barnskrik från gården. I övrigt är det lugnt och stilla. Alla barnen försvann hem till sina alternativa hem i går. Hem till pappor och mammor. Så nu är det bara Min Vackra Kvinna och jag plus katterna hemma. Hulda Hustrun sover så jag är den enda människan som är vaken här. Det är skillnad mot de dagar när vi har barnen här då de brukar skutta omkring och föra liv vid denna tiden.

Ute är det dimmigt värre. Kallt är det med. Så det återstår att se vad det blir för väder idag. För tillfället gör jag ingenting. Bara sitter här och bläddrar mellan tidningarnas nätupplagor och försöker vakna till. Inga planer, inga åtaganden. Gott så. Får se vart denna dagen för mig. Lika spännande varje dag. Man har inte den blekaste aning om hur man kommer att få summera dagen framåt kvällen. Visst kan man ha en svag aning men oftast så vet man inget alls. I vilket fall som helst så får jag börja med lite kaffe och en cigarett till. Man måste ju tänka på att äta en bra frukost så jag räknar kallt med minst två koppar till och tre cigg innan jag kan börja dagen officiellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback