Casual friday

Oj vad man var trött igår kväll visade det sig. Somnade som en drogad val och vaknade inte tiktigt till färrän vid 13 tiden idag. Drömde en massa konstig på morgonkvisten. Jag köpte vad som tidigare varit ett torp i skogen där jag tillbringade måna somrar när jag var liten. Köpte visade sig vara en riktigt bra afär så hela kåken rustats upp med allra de senaste tekniksa prylarna. Och så var det lite utbyggt med. Det var en massa knappar i hela kåken som man kunde trycka på för att det skulle hända något spännande som att persienneran skulel öppna sig, "mood" regulatorer så att ma kunde välja hur rumemt skullese ut allt eftersom den enga sinestämningen. Sen fanns det tt snicker i ochså. Och mitt ibland allt hightec så var jag tvungen att lära mig att rida på en häst. Jovars, det var en snurrig dröm.

Men nu sår det fredag och bara jag har vaknat ordentlgt så skall det städas och göras fin här i lägenheten. Alla skall hjälpas åt. Vi återinför det som jag kallade fredagsstäd när jag bodde ensam. OM alla hjälps åt så går det så fort. Det var det första vi gjorde när barnen kom hem till mig på fredagarna. Traditionen har legat i träda i några år nu, men nu är det dags igen.

Men först var det där med att röka, duscha, dricka lite kaffe till och allt sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback