Mitt sovande jag

Vilken sovdag det blev. Jag har som vanligt sovit uruselt i natt så jag tänkte jag skulle ta en liten sovmorgon. Så det gjorde jag. Sov ända till 11 men jag drömde så konstigt hela morgonen att jag vaknade då och då. Sen satt jag uppe ett tag för att vakna till lite. Efter det var tanken att jag skulle komma igång med dagen. Carpe diem och allt det där fast jag skulle bara klappa lite på katterna som låg i sängen först. Sen vaknade jag nyssens. Så var det med denna dagen. Snart är den ju slut ju. Och jag som inte ens har hunnit äta frukost.

Troligen är det morgondagens besök på psyk som ligger bakom all denna trötthet. Jag brukar bli trött och spänd och sova oroligt inför sådana där grejor. Och speciellt nu när jag redan är lite risig i själen så blir det hela värre. Fick jag bestämma skulle jag sova hela vägen till Mars när våren knackar på. Men nu är det som det är så jag får väl försöka fånga de där dagarna till dess så gott jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback