Solsken, barn och min oöppnade dag.

Fredag. Värme utlovad till helgen. Kanske sista chansen att få uppleva lite minisommar så här på hösten. Ute ser det lovande ut med en höstblek sol, blå himmel och fåglar som kvittrar. Fast det är kallt kan jag konstatera som varit ute på balkongen för att röka. Här har det varit full fart sedan tidiga morgonen med barn som sprungit omkring, hojtat och burit sig allmänt barnsligt åt. Nu har de alla droppat av till skolor och dagis. Kvar är jag och katterna plus äldsta dotterns pojkvän fast han ligger och sover. Denna dagen skall jag ägna mig åt, tja, jag vet inte riktigt. Nått blir det väl. Det är skönt när dagen ligger alldeles tom framför en. Färdig att fyllas med innehåll som man själv kan välja. Det blir nog lite läsande. Kanske en promenad (aj då, nu ägnar jag mig visst åt självbedrägeri) eller så kanske jag väljer att titta på träden idag. Vi får se. En sak i taget och var sak har sin tid och allt det där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback