Anonyma Alkhohlister?

Jag är ju inte känd för att spotta i glaset och många gånger under åren har mina vänner sagt till mig att "Jonas, AA kanske vore nått för dig".

Nå, till slut så bestämde jag mig för att prova det där eftersom alla tjatade så på mig. Så jag tog med mig ett sexpack och gick dit.

Döm då om min förvåning när det första de gjorde var att ta ölen ifrån mig! Va fan! Sen började nån mössa prata om att man skulle helst komma nykter. 

Nykter! Vad fan. Anonyma Alkoholister, det lät ju toppenbra tänkte jag. Inte alls som på krogen där man får låtsas ha kontoll utan en lokal där man kunde balla ur precis hur mycket man ville utan att någon lade sig i eftersom alla på stället är fulla.

Nykter? Varför kallar de sig inte Anonyma Nykterister då istället. Jag menar, vill jag sitta på ett långt möte nykter bland en massa andra nyktra så kunde jag ju lika gärna jobba ju.

Nä, det där får de allt ändra på. Luras på det sättet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback