Förkyld men glad ändå

Jovisst har jag gått och blivit förkyld minsann. Fast det verkar vara en lindrig variant. Lite snuva och en dunkande huvudvärk. Inget märkvärdigt inte. Så lite tur i oturen verkar jag haft.

Gott har jag sovit i alla fall. Konsigt nog eftersom jag sov så mycket igår. Men det kanske är förkylningen som gör mig så trött. För jag skulle lätt kunna lägga mig och sova några timmar till, men jag bestämde mig raskt för att det fick räcka med sömn nu på ett tag.

Så här sitter jag med morgonkaffet och ska strax ge mig i kast med lokalblaskan för att utröna om det har hänt något spännande i min omgivning som jag missat. Sen har jag lite ärenden jag måste göra. Bland annat så måste jag knata bort till apoteket för att hämta ut min sömnmedicin. Inte för att jag verkar behöva någon för tillfället men man vet aldrig hur det går att sova i kväll. Plus att apoteket har stängt över helgen här ute i Viskafors så det gäller att passa på medan man kan.

Ute är vädret gråmulet och lite obestämbart sådär. Varken det ena eller det andra på något sätt. Men kaffet är varmt och doftar gott och jag är vid gott mod. Det är inte så illa det inte.

Chips har börjat äta lite igen. Inte mycket åt gången men hon äter i alla fall och det känns bra. Hon är helt klart på bättringsvägen efter den olycksaliga födseln. Nu ska jag försöka spara ihop lite pengar till att kastrera henne så slipper jag tänka på att ge henne p-piller och sånt. Det är så lätt att man glömmer bort det.

Nä. Tidningen var det.

Kommentarer
Postat av: Mr. Nelson

Hej Calle! Jag var i Viskafors och plåtade polarens bil. Vi hade on om tid, annars hade jag kikat in en stund. Låvar att komma och hälsa på när hälsan tillåter. Saknar dig mannen. Gott att du sovit bättre! Krya på dig mannen.

2008-04-10 @ 12:24:29
Postat av: Mr. Nelson

Glömde skicka länken :D http://www.flickr.com/photos/n3lson/sets/72157604404143966/ Fint läge vid den gamla fabriken och Viskan brus :)

2008-04-10 @ 12:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback