Längtan efter Absolut vanilj och pizza

Hjälp. Jag vill ha den där pizzan nu, med en gång. Varför, varför i hela fridens namn kunde inte min lägenhet transporteras till Las Vegas bara för en stund så att man fann en öppen pizzeria i skrivandes stund? Varför måste allt stänga klockan 22 i detta eviga land. Förutom krogen som stänger 02.00. Vilket bara det är en skandal. Fan, vid 02.00 börjar man ju få upp ångan ju.

Ok, jag vet, i de så kallade storstäderna så stänger krogen inte 02.00. Men i alla fall. Och när det gäller pizza så kan man till och med i metropolen Borås värka i sig en sådan framåt 03.00 på helgen. Men här ute i obygden så stänger hela världen 22. Fan vet om minuten ens fungerar.

Fasen. Jag vill ha Absolut vanilj, en stor stark och en flottig megapizza med allt på. Men, jag får nöja mig med kolsyrat vatten från min Sodastream och om jag envisas med hungern en macka gjord på torrt bröd och kall falukorv.

Äh, det är så att man börjar tycka att det är dags att lägga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback