Sorgliga siffror

Uscha. Jag vågade mig på att titta på mitt konto och det var ingen vacker syn. Det var väldans vad pengarna har rullat iväg igen. Men det är ju bara mig själv jag har att skylla så det är väl inget med med det misstänker jag. Jaja, nudlar är gott det med. Sen kanske det är som den prominente gäst på min andra blogg tyckte. Jag jobbar ju inte så varför ska jag ha pengar? Tja, vad svarar man på det liksom? "För att jag har betalt skatt sedan du var 8 ville man svara men jag orkar inte med såna männiksor. Hoppas tösen aldrig blir sjuk ens en endaste dag bara. För då kan det kanske bli svårt att upprätthålla entusiasmen för den egna fria tanken.

Men visst ska jag vara tacksam för att jag får gå här och drälla och ändå får pengar så att jag kan leva ett hyggligt liv. Inte tu tal om annat. Man har tur både vart och när man är född.

Men i vilket fall som helst så får jag hålla hårt i slantarna hädanefter denna månadsperioden till pensionen ramlar ner igen. Nått körkort är det ju inte aktuellt att söka den här månaden. Heller. JAg undrar om jag någonsin kommer att ha råd att söka det igen. Just nu så sparar jag undan till när jag (förhoppningsvis) får eget kontrakt på lägenheten för det blir dubbla hyror den månaden. Sen kanske jag kan spara undan till att söka nytt körkort.

Men som sagt, så länge katten har mat så är det ok. Gudslelov så fyller inget av mina barn såhär på vårkvisten så det slipper jag tänka på. Så länge solen skiner och våren är på väg så får jag nöja mig med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback