I väntans tider

Fasen vad det regnar ute. Det spöar ner som om regnet vore små betongitar som ramlar ner från skyn. Viskan piskas av regnet och blåsten och träden böjer sig i respekt. Det kan ingen tro att det var värmebölja för bara några dagar sedan.

Själv sitter jag med kaffet, har nyss masat mig ur sängen efter att ha vilat en stund. I morse vaknade jag av att kudden var våt. Trodde först jag hade gråtit i sömnen, det händer ibland, med det var det lilla fönstret som varit uppe i regnet. Också ett sätt att vakna på.

Här händer det inte så mycket. Eller snarare inget alls. Jag får inte tummen ur att göra något, orkar inte ens läsa. Väntar bara på att tvprogrammen ska börja så att jag har något att göra. Men det löser sig väl kan jag tro. Under tiden får jag pilla i navlen och vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback