HAlloooooo

.... och då sa jag bara åt den jäveln att ta foten av min sko innan jag blev förb....

Jaha. Ni är här igen. Ahhh. Ok...

Så. Det har varit jul. Liksom. Såååå. Ni vet. Skinka. Sill. Kalle Anka. Folktomma gator. Mamma, barn, klappar. En stol som går sönder. Nähä, nä, det var bara hos oss.

Sen tar man en vacker promenad till en gammal vän, dricker whiskey och ramlar så att det tjuter i hakan på vägen hem. Så man vaknar på juldans morgon med blod liksom överallt. Händer, hals, bröst. Men det var en trevlig jul. Men det där med isiga trottoarer och sneekers är inte så bra ihop.

Nycklar borta. Sova. Titta på tv. Nycklar tillbaka. Tv. Sova. Hem. Katt sur. Katt glad. Katt mätt. Själv trött. Sova.

Veckan går. Tja. Nu är vi här.

Jo. Jag har tagit en bloggpaus. Jag har skrivt vartenda dag i 3 år mer eller mindre förutom några dagar. Så, jag ville fira jul i fred, tänka tankar som jag inte med en gång lade ut för att att skärsåda. Det finns mycket att berätta om julhelgen och dess kommande dagar och kanske kommer jag berätta det en dag. Men inte nu.

Så?. Vad gör jag nu? Sitter och väntar på att bussen till stan ska gå så att jag kan åka in till Metropolen och hjälpa min åldrade moder med lite inköp. Under tiden? Tja du. Liksom bara. Du vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback