Superstressad

Ja det var så dags. Det har just gått upp för mig att det är jualfton i övermorgon och jag har inte köpt en enda minsta lilla julklapp än. Så när jag som bäst låg i sängen och mornade mig och hade det precis hur gott som helst så slog det ner som en blixt i mig och satte igång vartenda stressystem som finns i den mänskliga kroppen. Hur i hela fridens namn ska jag hinna hitta nått vettigt? Hur ska jag ha råd? Kan man inte skjuta på julen några dagar tro?

Uscha vad stressad jag är. Men jag misstänker att jag inte är ensam i världen om det. Man kan riktigt höra hur folket i landet småsvär för sig själva medan de letar julskinka och julklappspapper. Så, det är väl bara att ta ett djupt andetag och börja nysta i allt det som ska göras. Först och främst måste jag göra mig iordning för att kunna sätta mig på bussen in till stan. Sen blir det väl att vandra gata upp och gata ner i jakt på saker som signalerar kärlek och som kan slås in i papper med en stjärna på.

I morgon måste jag också in till stan för då ska jag på terapi. Det känns väl inte riktigt som om jag har tid att sitta och nattra om mig själ såhär strax före jul, men det kanske känns bättre efteråt. Förhoppningsvis så kan jag vid det läget lägga julklappsbekymmren bakom mig och se fram mot en rofylld jul. Man kan ju alltid hoppas i alla fall.

Nå, det är väl bara att sätta igång och dra i alla tåtar som behövs dras i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback