Sovit så gott så gott

Oj så gott jag somnade igår, till min egen stora förvåning med tanke på att jag slaggat hela dagen. Sen vaknade jag i morser av att min kontaktman på psyk ringde. Vi pratade lite allmänt och jag bad även om de där recepten.

Det roliga var att jag redan hade vissa av de taletter jag trodde var slut. Jag hade bara glömt bort att jag lagt dem i ett skåp så jag tog tabletterna direkt när jag hittade dem igår. Men mina lugnande är snart slut så dem behöver jag.

Idag så kommer boendestödet hem. Jag hoppas att vi först och främst skall lära känna varandra idag för jag känner direkt inte för att ranta ut i världen idag. Är spänd och obehaglig till mods, troligen mest för att jag missade de där pillren i några dagar, dem som jag sedan fann i det där skåpet.

Som det ser ut nu ska jag slussas över till beroendeenheten på grund av mina problem att hålla mig från alkoholen. Det ska bli skönt att vå relevant hjälp med det hela för jag känner att jag tappat greppet om det där lite för tillfället. Har blivit allt för många fyllor och flytande frykostar de sista veckorna. Det hela började med att jag blev ovän med före detta frun före jul och inte rikigt pallade av läget. Inget försvar, bara en konstateraden.

Just nu har vi knappt någon som helst kontakt. Men det är kanske inte så konsigt för vi har varit skilda i ett år nu. Eller snarare var det ett år sedan ansökan lämnades in. Jag saknar henne. Mycket.

Men, det gäller att bygga upp ett nytt liv, ett fullt och rikt liv. Det får bli temat för i år. Sen ska jag sätta mig ner och börja skriva den där boken jag alltid pratat om. Det är dags nu.

Vädret är precis lika tråkigt som det varit de sista månaderna så någon sol kan man inte trösta sig med.

Jaja, vi får se hur dagen blir. Nu har jag i alla fall ringt till försökringskassan och informerat dem om att min sjukintyg kan komma lite senare än det var tänkt eftersom jag just nu står mellan två vådrgidvare men det hade de inget emot. Gott att prata med nån sammarbetsvillig på en såndä myndighet. Alla är inte lika lättpratade.

Nu ska jag nog äta lite frukost så att jag slipper några blodsockerdipp. Man får göra sitt bästa för att må bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback