En underbar dag

Ah. En underbar dag vettja. Solen skiner, himlen är alldeles klarblå och jag har pengar på kontot. Så gott. Planerna för dagen ser ut som så att jag ska ta mig till La stada för att gå lite ärenden till tant mamma och då passar jag på att handla lite själv. Men först får det bli lite kaffe, en cigg eller två, läsa lokalblaskan och duscha. Det får ta den tid det tar känner jag.

Idag ramlade det ner en massa papper från försärkingskassan där jag kunde läsa att jag är sjukskriven till och med juni 2011. På den tiden borde jag väl kunna piggna till tycker jag. Kanske fortare än så med. Det är ju inte tvunget att jag ska gå hemma hela tiden utan jag kan ju bryta sjukskrivningen om jag känner att det funkar.

Det hela väcker en massa i mig, för vad ska jag egentligen pyssla med i livet? Frågan är ju om jag någonsin kan återgå till mitt jobb som sjuksköterska eller om jag får fundera ut något annat som jag kan göra och som jag passar som.

Jaja, det där har jag tre år på mig att komma på. Just nu är det att ta sig till stan som gäller. En nog så stor utmaning som det är just nu.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Jag hoppas du går tillbaka som sjuksköterska om/när du börjar jobba igen för jag tror verkligen du är en jättebra sjuksköterska. Men sen så är det ju ett slitigt jobb på många sätt så du kanske inte känner att du orkar, sånt vet man ju inte.

Men sen när du börjar jobba igen så kanske det är klokt att börja lite lugnt, typ jobba 25% sjukskriven 75% och långsamt jobba dig framåt i den takt som känns rätt för dig.

Kanske är det inte heller 100% som är rätt för dig i framtiden utan kanske 50-75% jobb och resten sjukersättning. Jag menar det finns ju många olika alternativ.



Själv väntar jag tålmodigt på att du ska bli författare för jag skulle vilja läsa dina böcker hihi :)



Ja det va fan va VARMT det blev idag....men KLAGA det tänker jag sannerligen inte göra ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback