I städtagen?

Jojomen. Visst somnade jag till slut. Nån gång vid 4-snåret eller vad nu klockan var. Sen sov jag så gott så gott tills jag började drömma mardrömmar och vaknade av att jag mådde kass. En härlig början på en tisdag vettja. Så jag fick börja dagen med att plocka i mig lite lugnande innan det hela spann loss totalt.

Idag är det dags att städa minsan. Nu ska det bli av. Det är det enda jag ska fokusera på. Då borde det väl funka eller? Om jag inte har något annat att tänka på än dammsugare, wettexduk och rengöringsmedel. Chips, katten, verkar vara i samma funderingar för hon sitter och tvättar sig själv med en frenesi som är beundransvärd. Tass efter tass och ben efter ben går hon igenom enligt ett schema som bara hon själv känner till.

Jag är rätt så trött men det är ju inget ovanligt liksom. När är jag inte trött nu för tiden? Det är inget som ska stoppa mig inte. Lite kaffe och en cigg så ska väl det klara sig ett tag i alla fall. För idag ska det städas vare sig jag vill eller inte.

Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback