Kall i själen

Jag måste erkänna att det här med att jag inte får några pengar från Försäkringskassan gör mig alldeles kall inombords. Det är nog en förklaring till att jag mår som jag gör för tillfället även om jag försöker förtränga lite av det hela. Jag menar, hur lång tid kan det ta innan jag får pengar? Kommer jag ens att bli beviljad sjukersättning? Fan vet med de här nya reglerna. Vad ska jag leva av under tiden? Jag kan ju inte hålla på att låna av tant mamma, hon har ju inga börsar att ösa ur.

Uscha vilken mardröm om man ska vara ärlig. Jag försöker att inte tänka på det så mycket men det finns ju där hela tiden i bakgrunden. Än så länge väntar jag på svar från min sochandläggare hur jag ska gör med hyran. Jag kan då säga att soc inte kastar pengar på en så som folk tror att de gör.

Men det är bara att gilla läget är jag rädd för. Försäkringskassan kan man inte påverka det är min erfarenhet i alla fall.

Jag får helt enkelt vänta på vad som än händer och ta det dag från dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback