Tillbaka igen i världen

Häpp, så var det fint väder igen och skall så förbli. Härligt. Även om jag inte är ute så mycket som jag borde så är det lättare att leva när solen skiner.

Tanken idag är att jag ska in till staden för att hälsa på tant mamma. Visserligen skulle jag gjort det redan i går, men då var jag så kass att jag inte fixade mycket annat än att ligga i sängen och filosofera. Men idag känns det lite bättre så... kanske kommer jag iväg.

JAg blev brutalt uppväckt av mina boendestödjare som var uppe en sväng för att titta till mig så att jag inte slarvar eller har det dåligt på något sätt. Så det var bara att gå upp ur den goa värmen i sängen.

Förutom sömn så upptäckte jag igår att jag fått en stor kal fläck i håret. Nope, inte nån såndär vanlig fläck som åren ger mannen utan en femkronorsstor fläck runt det som var den där fettkulan som blev en böld och som ajg tömde på måde var och fett. Nu är det så platt så platt där. Förutom då att det är en stor hårlös fläck. Hua, tänk om det aldrig växer ut igen. Det vill jag inte vara med om. Man kan ju inte gå omkring med en stor fläck på sidan av håret. Då får det bli rakapparaten, det är då så sant som det är sagt.

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska ta mopeden eller bussen in till La stada. Ska jag ta bussen krävs ju lite förberedelser med antingen tabletter eller alkohol. Åka utan nått lugnande i kroppen är inte aktuellt. Men gudskelov ska min ängel till mor hjälpa mig med ansökningsavgiften för mitt körkort. Vore skönt att ha det ordnat till hösten så att jag äntligen kunde ställa på bilen igen och åka ståndsmässigt. Min kära Saab 900e ropar på mig där den står avställd utanför min mors hem.

Dagarna går så fort, de bara springer förbi och jag kom precis på att jag har tvätttid idag. Orkar jag med det tro? Det som är så bra med den här tvättstugan är, förutom att den är fräsch och har bra moderna maskiner, att man kan gå ner nästan när som helst och boka eftersom det bor så lite folk i huset. Så kanske koncentrerar jag mig på turen till La stada idag.

Men först får jag nog koka lite kaffe så att jag kommer igång och får lite fart på mig. Jag känner mig lite trött och däven efter att ha suttit uppe alldeles för länge igår kväll och först kämpat med mitt internet som loggade ur hela tiden och sedan satt jag i telefonen med K halva natten. Mina svar blev allt tystare och när jag lade ner luren somnade jag på 2 röda sekunder.

Så, lite kaffe och lite cigaretter och nått i magen, sen ska jag ringa tant mamma och se hur vi gör idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback