Eländes bedrövelse

Nu ska vi lista alla livets eländen som spökar.

  1. Jag är bakfull som ett troll efter att druckit alldeles för mycket vin igår
  2. Det är snöstorm ute
  3. Jag har hela lägenheten full av saker som ligger precis överallt
  4. Jag har ont i hela kroppen efter att ha flyttat alla mina saker som var i före detta fruns förråd igår
  5. Kattlådan behöver tömmas
  6. Mina gittarrer är ostämda, alla tre
  7. Min balalaika vet jag inte hur jag ska stämma alls
  8. Min mandolin är det likadant med. Jag menar, det är en farlig massa strängar att stämma.
  9. Jag är bakfull... hm, det har jag redan sagt, så var det ja.
  10. Pizzan jag köpte igår smakade inte alls gott.
Så vad har vi lärt oss av det hela? Jo, vin skall drickas måttligt, man ska inte flytta tunga saker, det finns flyttfirmor till sånt. Man ska inte skaffa sig en massa instrument som man inte vet hur man ska stämma. De man vet hur man ska stämma skall man stämma. Pizza smakar bättre på Sjöbo.

Se där. En liten lektion i konsten att vara vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback