Lördag

Jag somnade väl till slut efter att ha tagit dubbla dosen sömntabetter. Så nu är jag seg som sirap i skallen men jag fick några timmars sömn i alla fall.

Utnför mina fönster så är det grått och tråkigt. Inget kul alltså. Så jag tror jag ska bädda ner mig för att läsa lite. Än så länge orkar jag inte med "operation tomkartonger". Jag har ju en massa tomma lådor som behöver slängas, men jag får väl nöja mig med att platta till dem innan jag finner någon som kan hjälpa mig med att ta dem till återvinningscentralen.

Idag är det visning på det lilla träslottet, den lilla kolonistuga som varit i familjen sedan 1967. Min morbror som är den som håller i försäljningen undrade om jag skulle komma ner till slugn men jag kan bara inte komma överrens med tanken på att andra ska ha det litta träslottet som sin tillflyktsort precis som jag haft den i 25 år eller nått åt det hållet.

Nä, för att vakna idag krävs det nog mer kaffe tror jag. Tror jag ska fixa till en dubbel espresso nu när espressomaskinen är komplett.

Sen som sagt vet jag inte. Tre kronors bronsmatch ska jag ju för allt i världen inte missa. Men dagen är ju inte riktigt så långt gången än.

Kaffe var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback