Maktlös

Jag sitter och funderar på hur den där gubben i Österrike som spärrat in sin dotter i 24 år och våldtagit henne under alla dessa år egentligen tänker. Hur i hela h-vete är det ens möjligt att göra så, att inte inse vilket lidande man utsätter en annan människa, sitt eget barn för.

Männiksovarelserna är märkliga väsen. Vi ägnar åt oss att skövla och plöja världen, dödar varandra för näst intill inget och så mellan varven dyker ren och skär ondska upp. Som denna man. Jag kan för mitt liv inte se något förmildrande hur jag än gör. Han blev slagen som liten. Visst. Men att lida av så grov empatistörning som detta, ja jag är nästan beredd att använda ordet monster trots att han är människa.

Det noggranna planerandet, djupet av det mänskliga lidande som denna man gjort sig skyldig till. Finns det ens straff nog för en sådan sak? Det allra värsta är väl att vilket straff man än utdömer så kommer karln aldrig förstå riktigt varför han straffas.

Så oändligt sorgligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback