Mardröm som heter duga

Uscha vilken mardröm jag hade när jag sov. Jag drömde att mitt hem blev invaderat av en massa ungdomar som gjorde sönder allt härhemma. Jag försökte desperat slänga ut dem och läsa dörren men slängde jag ut en så kom det in en hel drös andra. Jag har ingen som helst aning om vad den drömmen kan stå för men förbannat otrevligt var det i alla fall. Så det var med lättnad jag vaknade och fann att jag och katten var ensamma här hemma.

Nu ska jag slänga på mig lite kläder och åka till apoteket och hämta ut lite medikamenter och sedan så ska jag städa lite här i lägenheten. Någon mer tänker jag inte göra idag. Jo, handla ska jag göra med. Alla former av skåp där det borde stå mat är tomma så jag får fylla på förråden lite.

Usch, jag kan inte riktigt skaka av mig drömmen än. Men jag gör mitt bästa med kaffe och andas lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback