Med ögonen i kors

Usch och fy vad trött jag är. Det var svårt att somna igår kväll och lika svårt att vakna i morse. Men lite kaffe kanske gör susen även om jag inte märkt av någon effekt än. Så jag sörplar den svarta drycken och försöker tvinga ögonen att sluta titta i kors.

Tanken var att ska jag strax skulle mig på Gula faran för att puttra iväg till stan för lite välbehövlig terapi, men när jag tittade närmare på blånboken så insåg jag att så kommer inte att ske. Visserligen kan jag ju ta tearpin på faktura, som jag redan gjort, men även de ska ju tillslut betalas så jag ställde in denna veckans och nästa veckas terapi. Jag får terapia mig själv på egen hand.

Men jag måste i vilket fall som helst åka in till La Stada Borås i dag eftersom jag ska hämta en blankett på Försäkringskassan och lämna in den till min kontaktperson på psyk efter att jag fyllt i alla uppgifter. Jag är ute i senaste laget så jag hoppas att inget hakar upp sig. Det är angående min sjukersättning.

Men, solen skiner så vackert så det lär bli en trevlig mopedtur. Det är redan lite halvvarmt ute vilket lovar gott inför dagen. Lövträden har nästan slagit ut helt och hållet och världen håller på att förvandlas till en enda grön färgexplosion. Underbart är det enda ordet som kommer för mig när jag tittar ut genom fönstret. Möjligen kan jag lägga till fantastiskt med. Det är så skönt att veta att allt är på rätt väg.

Nä. Nu får jag kicka igång den här världen. Dricka lite kaffe och läsa lokalblaskan sen får vi se hur jag lägger upp dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback