Som förgjort

Ok. Nu tar jag min trollstav och befaller förkylningen att försvinna. Bort, bort, bort. Ut ur min näsa, min skalle och min stackars lilla barnakropp. Försvinn du vedervärdiga virus, bort från min hals och låtom värken bakom mina ögon fara sin kos.

Jag är förbannat trött på att nysa, hosta och behöva snyta mig vart eviga minut. Jag önskar man kunde ställa upp ett fönster på vädring i kroppen precis som man kan göra i lägenheten när det blivit allt för instängd och ingrott. Då skulle jag blåsa rent i kroppen så att allt slem som ständigt samlas däruti försvann.

Men, det är bara att se glad ut och låta förkylningen ha sin livsbana. Nån gång så tar det ju slut så. Under tiden så får jag nöja mig med att gå på halvfart och se glad ut. Det kunde ju vart värre. Jag kunde ju haft dubbelsidig lunginflammation till exempel. Det hade ju inte varit så roligt minsann.

Men jag ska i alla fall inte kapitulera totalt för viruset. Det är dags att städa lite idag tänkte jag. Sen måste jag sätta mig på Gula faran för att handla lite, skafferi och kylskåp är sorgligt tomma. Så lite har jag att pyssla med i alla fall, så att jag inte blir helt förslappad.

Men resten av tiden ska jag ligga och läsa hade jag tänkt. Jag har börjat läsa Mankells böcker om Wallander. Jag har hållt mig från dem eftersom jag tycker att filmerna är så sorgligt dåliga men böckerna är ju toppen och kanon. Svårt att lägga ifrån sig måste jag erkänna när man väl kommit in i dem. Sånt är trevligt, att upptäcka en ny författare och veta att det finns en hel drös med böcker av den samme som man inte läst än. Det var före detta frun som köpte två Mankellböcker åt mig och de har stått och samlat damm i bokhyllan tills jag tog fram den ena i brist på annat.

Jaja, innan jag gör något överhuvudtaget så är det dags för lite mer kaffe känner jag. Man får ta saker i rätt ordning vettja.

Kommentarer
Postat av: Mr. Nelson

Hej! Krya på dig mannen! Lite mysko är det när du och jag blir sjuka, om man tänker på hur "Sociala" vi är! Haha.. Mitt liv är som i en karantän... Krya på sig nu! kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback