Go´ morgon

Åh vad gott jag har sovit. Nu är jag alldeles utvilad och redo för dagens äventyr.

Inte! Har inte kunnat somna hur jag än vänt och vridit på mig. Trött så att ögonen går i kors är jag men inte somnar jag för det. Så, jag knatade upp och satte på lite kaffe och här sitter jag nu och väntar på att det ska vara färdigbryggt. Enligt nyheterna så är det snökaos på östkusten. Ja det kan jag tro. De där Stockholmarna ska då alltid vara värst. Här i Viskafors så är det kollugnt ute och snötacket är möjligen någon ynka millimeter. Själv skulle jag inte ha något emot en rejäl snöstorm. Det är så vansinnigt mysigt när snön yr utanför fönstren och vinden viner i skorstenen. Fast det förutsätter ju såklart att man inte behöver ge sig ut i allt det vita och kalla utan kan borra ner sig bland kuddar och täcken och läsa en god bok.

Tja, det är väl bara att ta dagen som den kommer misstänker jag. Troligen slocknar jag vid 9-tiden och sover bort hela dagen igen kan jag misstänka. Men jag ska vara lite smart och sätta alarmet på mobilen på 12 eller nått sånt vettigt. Nä, nu kan jag inte sitta här och pladdra utan ska dricka kaffe och försöka hitta lite lugn någonstans i kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback